Ulkona on lämmintä, todella lämmintä, mutta minua harmittaa. On taas se aika kun odotan puhelinsoittoa. Tuleeko meille lapsi? Jos tulee, niin milloin? Tai eikö meille tule lasta? Pitääkö meidän luopua kotimaisen adoptiolapsen haaveesta? Läheiset sanovat, että tulisipa lapsi nyt kun….   Tiedän, mutta en voi asialle mitään! Mieheni ja minäkin odotamme niin paljon lasta.

Kevät meni nauttiessa, miten menee tämä lämpimämpi aika? Onko minulla liikaa mielessä se, miten haluaisin jo jakaa elämäni sinun, meidän lapsemme kanssa? Mietinkö liikaa millaisia vaatteita laittaisin päällesi näin lämpimällä ilmalla?
 
Adoptio-odotuksessa odotetaan kauan lapsen tulemista. Voi olla että lapsi ei tule koskaan. Jos lapsi tulee, niin sukupuolta ei tiedä etukäteen. Lapsen tulemisen ajankohtaa ei tiedä etukäteen eikä ikää, siksi lapselle ei kannata ostaa isoa kasaa vaatteita. Ne vaatteet jotka olen jo ostanut, riittävät varmasti pitkään. Nyt minun tekisi mieli ostaa turvaistuin, mutta kuinka paljon lapsi painaa? Onko lapsi 2 kuukautta vai 6 kuukautta? Tai jotain siltä väliltä? Miettimisen jälkeen olen päätynyt vain tutkimaan lehdestä turvaistuin tarjouksia. Olen muutenkin miettinyt mitä ostaisin vauvalle uutena ja mitä voisin ostaa käytettynä. Olen myös miettinyt paljon sitä, mistä saamme tarvittaessa apua lapsen hoitamiseen ja käynyt miehen kanssa keskusteluja lapsen kasvatuksesta. Kaikki alkaa olla valmista, vain yksi puuttuu.
 
(Tämän kirjoittamisen aikana, puhelimeni soi. Joku soittaa minulle tuntemattomasta kännykkänumerosta, enkä ehdi edes hätääntyä kun vastaan. Meille tulevasta sanomalehdestä soitetaan. Jälkikäteen ajattelen, että sekään ei ollut SE puhelu.)
 
Niin moni toivoo meille lasta, mutta toteutuuko toive?
Ja kiusaanko turhaan itseäni, kun mietin asioita jo näin tarkkaan? Huomaan, että pohdin välillä samoja asioita kuin aiemminkin, mutta ehkä se kertoo teille muillekin mitä tämä odotus on. Välillä ollaan ylhäällä, välillä alhaalla ja yht äkkiä takaisin samassa mielentilassa kuin aiemmin, eikä tilanne varmaan muutu. Tai mitä sanoo muut samassa tilanteessa olleet tai tämän hetkiset kohtalotoverit?
 
Nyt lähden ulos ja yritän nauttia taas siitä mitä minulla jo on. Olen löytänyt jo kukkivan leskenlehden, ehkä löydän luonnosta jotain muutakin hyvää mieltä tuovaa.
 
Aurinkoista viikonloppua kaikille!